جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود و ثبت نام

دورنمای مسیر مهاجرت پزشکان به آمریکا

خواندن این مطلب

2 دقیقه

زمان میبرد!

دورنمای مسیر مهاجرت پزشکان به آمریکا

مهاجرت به آمریکا و سایر کشورهای جهان با توجه به دلایل متعدد نامساعد داخلی و نیاز جهانی به نیروی متخصص من جمله پزشک، مهاجرت پزشکان ایرانی در چند سال اخیر افزایش یافته است. مسیر مهاجرت پزشکان به کشورهای مختلف متفاوت است. در این مطلب به بررسی مسیر مهاجرت پزشکان به آمریکا به طور کلی می‌پردازیم:

آزادسازی دانشنامه

گام اول در راه مهاجرت به عموم کشورها من جمله ایالات متحده آمریکا، آزادسازی دانشنامه است. برای آزادسازی مدرک پزشکان می بایست ابتدا وضعیت نظام وظیفه، طرح تأمین نیروی انسانی وزارت بهداشت و تعهدات عمومی و اختصاصی تحصیل رایگان خود را مشخص کنند. پس از خرید یا گذراندن موارد مذکور پزشکان می توانند از طریق مکاتبه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اقدام به آزادسازی مدرک خود نمایند.

احراز هویت در ECFMG

مجموعه جهانی ECFMG در سطح جهانی اعتبار و هویت پزشکان را بررسی و تأیید میکند. پس از آزادسازی دانشنامه، پزشکان با مراجعه به درگاه اینترنتی این مجموعه درخواست خود را ثبت می نمایند.

موقعیت پژوهشی

موقعیت پژوهشی یا Research Position جزو معدود روش هایی است که پزشکان ایرانی از این طریق میتوانند نسبت به کسب ویزای آمریکا اقدام نمایند. پزشکان برای یافتن موقعیت پژوهشی می بایست با اساتید آمریکایی ارتباط برقرار کنند تا ضمن ورود به خاک آمریکا و کسب موقعیت پژوهشی برای گام های بعد خود را آماده سازند.

موقعیت پژوهشی

USMLE

آزمون USMLE در سه گام برگزار میشود و شامل Step 1، Step 2 CK و Step 3 می باشد. دراین مجموعه شما با استفاده از دوره های آموزشی دکتر اویس صالحی برای این آزمون ها آمادگی کامل را کسب خواهد کرد.

MATCH

فرآیند MATCH برای ادامه تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی در دانشگاه های مختلف ایالات متحده امریکا هر ساله انجام می شود. طی این فرآیند، پزشکان رزومه، اطلاعات شخصی، توصیه نامه ها و بطور کلی اندوخته های خود را ثبت می کنند. سپس با توجه به این اطلاعات و نیاز دانشگاه های مختلف، فرآیند مچ به ثمر می رسد.

رزیدنتی در آمریکا

رزیدنسی

پزشکان پس از اتمام پروسه ی MATCH بعنوان رزیدنت فعالیت های آموزشی خود را در دانشگاه آغاز میکنند. پس از اتمام دوره ی رزیدنسی، پزشکان مدرک تخصص خود را بدست می آورند. در این هنگام ایشان توانایی طبابت و زندگی در ایالات متحده آمریکا را کسب خواهند کرد.

ما در مجموعه دکتر اویس صالحی این مسیر را بطور کامل شفاف سازی میکنیم. در هر یک از مراحل مهاجرت به آمریکا در کنار شما پزشکان هستیم و برای بدست آورن آینده ای روشن تلاش میکنیم.

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره MCCQE Part I
رایــگان
دوره USMLE Step 2 CK
رایــگان
100%
هدیه عضویت
تومان
100,000
100%
رزومه نویسی
تومان
5,000,000
100%
کارگاه صفر تا صد مقاله نویسی
تومان
10,000,000
100%
دوره USMLE Step 1
تومان
4,680,000

جستجو کنید ...