جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود و ثبت نام

قوانین آزادسازی دانشنامه

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

قوانین آزادسازی دانشنامه

آزادسازی دانشنامه نخستین گام برای مهاجرت از ایران است. این فرآیند عموما بصورت اداری انجام میشود و در یک بروکراسی بهینه زمان زیادی نیاز ندارد. این فرآیند در ایران تحت شرایط بخصوصی انجام می شود. دانستن این نکات به پزشکان کمک میکند تا بتوانند با موفقیت اقدام به آزادسازی دانشنامه کنند و در فرآیند اداری متوقف نشوند.

دستور العمل موجود در سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آزادسازی دانشنامه پزشکان برای همگان قابل مطالعه است. شرایط فراوانی برای این امر وجود دارد. پزشکان پیش از اقدام به آزادسازی می بایست اقدامات زیر را انجام دهند:

تعیین وضعیت نظام وظیفه

تمام پسران ایرانی پس از سن 18 سال می بایست در مدت زمان مشخص در خدمت یکی از ارگان های نظامی کشور خدمت کنند. پزشکان نیز از این امر مستثنا نیستند. بنابراین پزشکان مرد ایرانی می بایست پس از اتمام دوره تحصیل نسبت به تعیین وضعیت نظام وظیفه اقدام نمایند.

تعیین وضعیت طرح تامین نیروی انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

پزشکان ایرانی موظف هستند پس از فارغ التحصیلی از رشته پزشکی آمادگی خود را جهت خدمت 2 ساله در وزارت بهداشت اعلام نمایند. این طرح با توجه به محل خدمت میتواند از حدود 17 ماه تا 24 ماه با توجه به ضریب محرومیت منطقه به طول انجامد. شرایط معافیت از طرح مذکور از اینجا قابل مشاهده است.

آزادسازی دانشنامه

تعیین وضعیت تعهد تحصیل رایگان

این تعهد که به عنوان تعهد عام نیز شناخته می شود، شرایط بخصوصی دارد.

برای پزشک با قبولی سهمیه های منطقه یک، آزاد، شاهد، رزمندگان، نهاد ها، نهضت سوادآموزی، رزمنده جدید یک برابر مدت تحصیل پزشک است.

برای پزشک با قبولی سهمیه های منطقه دو، سه، عشایر، بومی و مناطق محروم دو برابر مدت تحصیل پزشک است.

تعیین وضعیت تعهد خاص

برای پزشکانی که با سهمیه تعهد خدمت در مناطق محروم وارد دانشگاه شده اند، تعهد خاص نیز وجود دارد. این پزشکان می بایست پیش از اقدام به آزادسازی دانشنامه وضعیت این تعهد را نیز مشخص نمایند.

تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

جهت پرداخت بدهی از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان می بایست اقدام نمود. پس از آن گواهی تسویه حساب با صندوق مذکور برای شما صادر می گردد.

ثبت درخواست صدور دانشنامه و آزادسازی آن

در نهایت پس از انجام مراحل فوق، در این مرحله پزشکان می بایست به پرتال فارغ التحصیلان دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه نمایند. در این سامانه پس از احراز هویت اقدام به ثبت درخواست صدور و آزادسازی دانشنامه نمایید. ترتیب اثر در این مرحله ممکن است تا چندین ماه بطول انجامد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید دستورالعمل موجود در سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مطالعه فرموده و یا با دانشگاه محل تحصیل خود تماس بگیرید.

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره MCCQE Part I
رایــگان
دوره USMLE Step 2 CK
رایــگان
100%
هدیه عضویت
تومان
100,000
100%
رزومه نویسی
تومان
5,000,000
100%
کارگاه صفر تا صد مقاله نویسی
تومان
10,000,000
100%
دوره USMLE Step 1
تومان
4,680,000

جستجو کنید ...