جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود و ثبت نام

آخرین تغییرات در قوانین ECFMG

خواندن این مطلب

2 دقیقه

زمان میبرد!

آخرین تغییرات در قوانین ECFMG

اخیرا اخبار نگران کننده و پراکنده پیرامون تغییرات در قوانین ECFMG جهت ارزیابی مدارک پزشکان منتشر شده است. این اخبار پزشکان ایرانی را با نگرانی روبرو کرده است. جهت شفاف سازی تغییر اخیر توضیحات زیر میتواند کمک کننده باشد:

فدراسیون جهانی آموزش پزشکی

World Federation for Medical Education (WFME) یک مجموعه فراحکومتی است که آموزش پزشکی در دانشگاه های سراسر جهان را ارزیابی می کند. همچنین ارتقای استاندارد های آموزش پزشکی در سراسر جهان بر عهده WFME میباشد. طبق آخرین تغییرات در سایت WFME کشورهایی که در تصویر با رنگ آبی مشخص شده اند، تاییدیه ی WFME را دارند و کشورهایی که با رنگ آسمانی مشخص شده اند در حال ارزیابی هستند.

WFME
کشورهای مورد تایید توسط WFME

این فدراسیون لیستی از کشورهای مورد تایید خود را به همراه تاریخ اعتبار آخرین تاییدیه آن کشور در سایت فدراسیون به آدرس www.WFME.org منتشر نموده است که برای همگان قابل دسترسی و مطالعه است.

تغییرات قوانین ECFMG

Educational Commission for Foreign Medical Graduates یا به اختصار ECFMG بعنوان مجموعه ای تحت نظارت وزارت آموزش ایالات متحده آمریکا وظیفه ارزیابی و اعتبار سنجی مدارک و هویت پزشکان غیر امریکایی (non-US IMGs) را بر عهده دارد.

اهمیت این مجموعه زمانی قابل درک است که بدانیم هر پزشکی که تقاضای طبابت در خاک ایالات متحده را دارد، نیازمند احزار هویت و اخذ تاییدیه مدارک توسط ECFMG است. همچنین نتایج آزمون USMLE توسط ECFMG اعلام می گردد.

با توجه به تغییر قوانین ارزیابی دانشگاه ها در ECFMG از سال 2024 ارزیابی دانشگاه ها بر اساس تایید WFME صورت پذیرفته است. این تغییر تا حدودی به سود پزشکان ایرانی است چرا که برای تطبیق و تایید مدارک لزومی به چک کردن لیست و یافتن دانشگاه خاصی وجود ندارد. برای اطمینان خاطر از مورد تایید بودن یک دانشگاه تنها کافیست وزارت مورد تایید WFME قرار گیرد. با توجه به بودن نام ایران در لیست مذکور، این تایید به معنی تایید تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است.

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره MCCQE Part I
رایــگان
دوره USMLE Step 2 CK
رایــگان
100%
هدیه عضویت
تومان
100,000
100%
رزومه نویسی
تومان
5,000,000
100%
کارگاه صفر تا صد مقاله نویسی
تومان
10,000,000
100%
دوره USMLE Step 1
تومان
4,680,000

جستجو کنید ...